ברוקולי מאודה עם מטבל חמאת בוטנים

את הבלוג של fooducate אני מכירה כבר כמה שנים ומייד מההתחלה הפכתי לקוראת נלהבת שלו.
יש בו מידע תזונתי בגובה העיניים, חידשוים בנושאי תזונה מרחבי העולם, מחשבות מענייניות לגבי תזונה מודרנית ומדיי פעם גם מתכונים נחמדים.

הפעם שבה את לבי מתכון פשוט יחסית ועל אף שלא כולם מחבבים פה ברוקולי החלטתי לנסות.
חמאת בוטנים יש לי רק לפעמים, כשאני חושבת על מנה בסגנון אינדונזי בד"כ. אם כי מסתבר שהילדים פה אוהבים חמאת בוטנים כמו שהיא.

פה מובא הפוסט המקורי (התמונה שלהם טובה יותר, אין ספק!)
כמובן שקצת שיניתי והתאמתי אליי.
מוזמנים לבדוק בעצמכם מה יותר נכון לכם

חומרים

2 פרחי ברוקולי גדולים
לרוטב: 2-3 כפות חמאת בוטנים חלקה, לא מתוקה
1 כף רוטב סויה
1 כף סילאן
1/2 לימון סחוט

אופן ההכנה

חותכים את הברוקולי לפרחים קטנים ומבשלים/ מאדים/ מקפיצים עד שמוכן לטעמכם [אני אידיתי את שלי מעל מרק שהתבשל לו בנחת]

בקערה מערבבים את חמאת הבוטנים עם שאר מרכיבי הרוטב, טועמים ומתקנים את מה שדורש שיפוץ

טובלים פרחי ברוקולי במטבל ונהנים מאד משילוב הטעמים

אז הסתבר לי שאין אצלי ביקוש גדול לברוקולי (לא תמיד זה ככה)

בכל זאת הגדולה הסכימה לנסות

ושגזר במטבל הזה הולך גם טוב, כך שממליצה להרחיב את מנעד הירקות לטבילה (האמת שהתכוונתי להוסיף גם כרובית שאפיתי בתנור, אולם זללנית הכרובית שלי חיסלה חצי כרובית מבלי להניד עפעף…).

מתארת לעצמי שאפשר להכין גם מטבל על בסיס טחינה. זה אולי ישראלי יותר מחמאת הבוטנים האמריקאית, אם כי גם זה נחמד לפעמים.

(קיראו ו/או הגיבו להמשך הפוסט אצל כותבו: מה יש לְצהריים? )

סגור לתגובות.